پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی

افتتاح پژوهشکدۀ مهرستان در دانشگاه اصفهان با حضور سرپرست دانشگاه

افتتاح پژوهشکدۀ مهرستان در دانشگاه اصفهان

در آیین افتتاح پژوهشکده مهرستان شرکت‌کنندگان به ضرورت‌های ورود پژوهشکده‌ها در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و اتخاذ رویکرد جدید نسبت به طرح‏‌های ذی‌نفع محور پرداختند.

به گزارش روابط عمومی مرکز احیاء اندیشه و سیرۀ علوی، روز شنبه ۲۲ آبان، آیین افتتاح پژوهشکدۀ مهرستان (مطالعات حکمرانی) طی جلسه‌ای با حضور دکتر رکنی‌زاده معاون پژوهشی و دکتر هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان و با حضور اعضای هیات علمی پژوهشکده مهرستان در معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه آقای دکتر محمد صالح طیب‌نیا مؤسس پژوهشکده مهرستان، به ارائۀ گزارشی از فعالیت‌های پژوهشکده پرداختند. دکتر طیب‌نیا ضمن معرفی اندیشکده‌های فعال در این مجموعه شامل اندیشکدۀ تربیت، اندیشکدۀ توسعۀ مدیریت، اندیشکدۀ مدل‌سازی و خط مشی پژوهی، و اندیشکدۀ خانواده، مهمترین دستاوردهای پژوهشکده را در قالب پژوهش‌ها، کتب، و مقالاتی برشمردند که با محوریت اصلاح نظام حکمرانی کشور در عرصه‌های تربیت و خانواده توسط اعضای هیات علمی و پژوهشگران مهمان انجام شده و یا در حال انجام هستند.

در ادامه دکتر رکنی‌زاده به بیان نکاتی در خصوص جایگاه پژوهشکده‌ها در دانشگاه‌های نسل جدید و تبیین نقش و کارکردهای این مراکز در حل مسائل نظام علمی کشور پرداخت. لزوم اتخاذ رویکرد جدید نسبت به طرح‏‌های ذی‌نفع محور و تغییر ساختار پژوهشکده‌‌ها با محوریت کاربردی‌سازی پژوهش‏‌های علوم‌انسانی و فرهنگی از دیگر محورهای مهم اشاره شده توسط دکتر رکنی‌زاده بود.

همچنین دکتر هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان ضمن برشمردن ضرورت‌های ورود پژوهشکده‌ها در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به تشریح جایگاه مهم تربیت در عرصه‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت. عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان در ادامه در خصوص لزوم توجه به فضای مجازی و تولید محتوا برای این عرصه در سطح کلان اشاره نمود.

در انتهای این نشست صمیمانه، حکم اعضای هیات علمی پژوهشکده مهرستان ابلاغ شد.

آخرین اخبار

جلسه شورای عمومی

به گزارش روابط عمومی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی، آخرین جلسه شورای عمومی مرکز در سال ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل و پرسنل مرکز در روز چهارشنبه مورخ ۲۳ اسفندماه در سالن اجتماعات امام علی(علیه السلام) برگزار گردید.

ادامه مطلب

ما را دنبال کنید