پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی

کتاب سفری که پرماجرا شد ویژه ایام غدیر به چاپ رسید

به منظور گسترش فرهنگ غدیر کتاب «سفری که پرماجرا شد» در نشر مهرستان تولید شد.

به منظور گسترش فرهنگ غدیر کتاب «سفری که پرماجرا شد» با همت نشر مهرستان تولید و به چاپ رسید.

 

 

امسال در آستانه عید غدیر با توجه به شیوع کرونا توصیه‌های مکرری برای انتقال پیام غدیر شده تا کودکان در سنین هفت تا ۱۲ سال به عنوان مخاطبان اصلی پیام غدیر این مهم را به صورت زیبا و جذاب دریافت کنند.

با توجه به اینکه در این ارتباط اثر جذابی برای کودکان وجود ندارد و اکثر کتب با موضوعات کلیشه‌ای و تصاویری با کیفیت کم است، اثری در قالب قصه و رمان جذاب آماده، پیوندهای داستانی آن استخراج و پس از شخصیت‎پردازی قصه‌ای با عنوان «سفری که پرماجرا شد»، داستانی زیبا و شیرین از ماجرای غدیر خلق اثر گردید.

تمام روایت‌ها و قصه‌های کتاب «سفری که پر ماجرا شد» از منظر کودکان است و هیچ حکیم دانایی در قصه وجود ندارد که بخواهد به صورت تحکمی مطلبی را انتقال دهد و همچنین تمام شخصیت‌پردازی‌ها با تصویرگری‌های متفاوت و جذاب برای کودکان در ۹ فصل قصه شکل گرفته تا از همان فصل اول کلید ارتباط کودکان با پیامبر(ص) و خانواده ایشان زده شود.

 

چندین طرح ویژه برای این کتاب مخصوص ایام غدیر برنامه ریزی و به اجرا درآمد، یکی از این طرح ها،توزیع هدفمند در بین کودکان مناطق محروم و مرزی کشور که با همت خیرین عزیز و با تخفیف پنجاه درصدی نشر خریداری و قریب به پنج هزار جلد کتاب در این مناطق توزیع گردید.

از دیگر طرح های این کتاب مشارکت ارگان‌ها، نهادها، مدارس، مراکز فرهنگی و سایر مجموعه‌ها جهت خرید این کتاب و به عنوان هدیه به مناسبت عید غدیر بین کارکنان مجموعه‌های ذی‌ربط و دانش آموزان مدارس توزیع گردید.

 

مسابقه بزرگ کتاب خوانی سفری که پرماجرا شد از دیگر برنامه های طراحی شده در این ایام بود که کودکان از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ مردادماه (از روز عید غدیر تا روز مباهله) از طریق اپلیکیشن روبیکا و بیش از ۸۵۰۰ نفر در این مسابقه شرکت نمودند و به نفر اول به قید قرعه ده میلیون تومان و به ده‌ نفر دیگر کارت هدیه یک میلیون تومانی جایزه تقدیم گردید.

 

آخرین اخبار

جلسه شورای عمومی

به گزارش روابط عمومی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی، آخرین جلسه شورای عمومی مرکز در سال ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل و پرسنل مرکز در روز چهارشنبه مورخ ۲۳ اسفندماه در سالن اجتماعات امام علی(علیه السلام) برگزار گردید.

ادامه مطلب

ما را دنبال کنید