پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی

برترین‌های دومین جشنواره ملی عکس مهرستان

۴۸ اثر از ۳۹ عکاس در بخش تک عکس، چهار مجموعه از چهار عکاس در بخش مجموعه عکس و هشت عکس از هفت عکاس در بخش موبایلی برگزیده شد.

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش مجموعه عکس، تک عکس(حرفه‌ای) و موبایلی برگزار شد، گفت: ساسان جوادنیا (تالش)، سارا جعفری (سنندج) و داوود کهن ترابی (کرج) به ترتیب در بخش تک عکس حرفه‌ای رتبه‌های اول تا سوم جشنواره ملی عکس مهرستان را به خود اختصاص دادند.

محمدعلی طیب نیا افزود: بدلیل تطابق نداشتن آثار ارائه شده با اهداف جشنواره در بخش مجموعه عکس، جایزه ویژه به هیچکدام از آثار ارائه شده تعلق نگرفت، اما تقدیر هیات داوران در این بخش به خانم ژاله بهرامی از (سقز) اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نفرات برتر بخش عکس موبایلی جشنواره اظهار داشت: محمد آهنگر(اهواز) ، داوود کهن ترابی(کرج) ، بتول فروتن(اصفهان)، سلیمان گلی(تربت حیدریه) و علی اصغر یوسفی(اراک) به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم بخش موبایلی جشنواره را کسب کردند.

طیب نیا اضافه کرد: سه هزار و ۸۱۶ اثر از ۴۳۵ عکاس از ۲۹ استان در بخش‌های تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس و عکس موبایلی به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی با بیان اینکه که بواسطه شیوع ویروس کرونا تعداد آثار رسیده به جشنواره نسبت به دوره گذشته کاهش پیدا کرده است، افزود: ۲ هزار و ۳۳۱ اثر از ۳۲۱ عکاس در بخش تک عکس حرفه‌ای، ۶۶۱ اثر از ۷۹ عکاس در بخش مجموعه عکس و ۸۲۴ اثر از ۱۴۶ عکاس در بخش موبایلی دریافت شد.

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان با بیان‌اینکه آثار برگزیده این جشنواره در نمایشگاه ارائه می‌شود، ادامه داد: ۴۸ اثر از ۳۹ عکاس در بخش تک عکس، چهار مجموعه از چهار عکاس در بخش مجموعه عکس و هشت عکس از هفت عکاس در بخش موبایلی برگزیده شد.

وی با بیان‌اینکه ناصر محمدی، محسن کابلی و امیرحسین کمالی، وظیفه داوری آثار ارائه شده به جشنواره را بر عهده داشتند، افزود: پردیس هنری مهرستان در موضوع‌های فیلم کوتاه، نماهنگ، موسیقی و عکس فعالیت می‌کند که برگزاری این جشنواره هم یکی از اقدامات این مجموعه محسوب می‌شود.

طیب نیا ادامه داد: جریان سازی و ترویج پرداختن به مسائل و چالش‌های خانواده بین جامعۀ هنرمندان و اصحاب رسانه، احیای فرهنگ دستیابی به خانواده‌های پرجمعیت به‌عنوان نماد هویت و سنت فراموش‌ شده ایرانی، ترویج فرهنگ اعتماد بیشتر به خانواده برای حل مسائل بنیادی جامعه امروز ایرانی، الگوسازی مناسب با استفاده از ظرفیت آثار هنری برای دستیابی به سبک زندگی ایرانی اسلامی در عرصه‌هایی مانند آداب ‌و رسوم، تفریح و نشاط خانوادگی، ازدواج، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

وی الگوسازی مناسب برای نشاط خانواده‌های ایرانی با توجه به سختی‌های زندگی‌ مدرن، ترویج همدلی بین اعضای خانواده و فامیل برای حمایت از یکدیگر و برون‌رفت از کمبودهای زندگی‌، ایجاد انگیزه در راستای حرکت در مسیر رشد جمعی، تعالی درونزا و تحکیم خانواده ایرانی و بازنمایی ویژگی‌های آن با استفاده از ظرفیت آثار هنری در راستای معطوف کردن نگاه متفکران، فعالان فرهنگی و مسوولان برای اندیشه‌ورزی در باره تهدیدها و فرصت‌های خانواده امروز ایرانی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی عکس مهرستان برشمرد.

به گفته دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان، این جشنواره به همت مرکز آفرینش‌های هنری مهرستان وابسته به مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی با همکاری سازمان فرهنگی- تفریحی شهرداری، فولاد مبارکه، مرکز کنترل سرطان آلا و انجمن عکاسان مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

طیب‌نیا بیان کرد: خانواده ایرانی، تفریح، نشاط و سرگرمی – خانواده ایرانی، مهمانی و دورهمی فامیلی – خانواده ایرانی، روابط شیرین و صمیمی اعضای خانواده – خانواده ایرانی، فرهنگ و آداب ‌و رسوم – خانواده شاد پرجمعیت به‌عنوان نماد خانواده ایرانی – خانواده ایرانی و ازدواج – خانواده ایرانی، معضلات و تهدیدها – خانواده ایرانی، سبک زندگی، معنویت و اخلاق و خانواده ایرانی، امید، همدلی و حمایت از یکدیگر از موضوع های مختلف این جشنواره است.

نخستین جشنواره ملی عکس مهرستان با موضوع نوجوان ایرانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به مناسبت روز نوجوان، مهر سال گذشته در اصفهان برگزار شد.

آخرین اخبار

جلسه شورای عمومی

به گزارش روابط عمومی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی، آخرین جلسه شورای عمومی مرکز در سال ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل و پرسنل مرکز در روز چهارشنبه مورخ ۲۳ اسفندماه در سالن اجتماعات امام علی(علیه السلام) برگزار گردید.

ادامه مطلب

ما را دنبال کنید