معرفی مرکز مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی
خواندن 10 دقیقه
14 دی 1399 | 03:40
14 دی 1399 | 03:40
خواندن 10 دقیقه

مقدمه

مرکز «احیاء اندیشه و سیرۀ علوی» یک نهاد مردمی عام المنفعه و خیریه است که در عرصه های فرهنگی و اجتماعی اولویت دار فعالیت می کند. اگرچه این مرکز از سال ۱۳۷۹ با برگزاری مجموعۀ نمایشگاهی «امام علی (علیه السلام) اسوۀ آفرینش» فعالیت خود را آغاز کرد ولی از سال ۱۳۹۳ با ثبت در وزارت کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد، تمرکز خود را بر تعلیم و تربیت با رویکردی اسلامی، عقلانی و با محوریت زیربنایی‌ترین نهاد تربیت، یعنی خانواده قرار داده ‌است به نحوی که سایر نهادهای تربیتی مانند مدرسه، رسانه و … به عنوان مکمل خانواده به ایفای نقش بپردازند.

هدف از شکل‌گیری این مجموعه، احیای اندیشه و سیرۀ اهل‌بیت در قالب الگوهایی کارآمد، متناسب با اقتضائات روز و ناظر به مسائل آینده برای تمام افراد جامعه است. با توجه به اهمیت بستر خانواده در تربیت و تعلیم، راهبری نظام تربیت خانواده‌محور، جهت دستیابی به خانوادۀ تراز اسلامی در دستور کار این مرکز قرار دارد.

رسالت مرکز عبارت است از: «احیاء اندیشه و سیره اهل بیت از طریق تربیت مبتنی بر معارف قرآن و اهل بیت و در جهت فرهنگ‌سازی سبک زندگی مطلوب» و روش خود را برای دستیابی به چنین رسالتی، الگوسازی، جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در این راستا می‌داند.

مخاطبان فعالیت‌های این مرکز در درجه اول، خانواده‌های دغدغه‌مند نسبت به تربیت دینی و اعضای خانواده و در درجه دوم نهادهای حاکمیتی و مردمی و فعالان مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت و خانواده هستند.

مرکز احیاء اندیشه و سیرۀ علوی از پنج مجتمع تشکیل شده است:

۱. اندیشکده مهرستان

۲. مجتمع تربیتی مهرستان

۳. مجتمع فرهنگی مهرستان

۴. نشر مهرستان

۵. پردیس هنری رویا

۱_ اندیشکده مهرستان

مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی برای تحقق اهداف و رسالتی که تعریف نموده، به مکانیسمی نیاز دارد تا در فضایی عالمانه بتواند با شناسایی و رصد زودهنگام مسائل حال و آینده و ارائه راهبردهای عملیاتی و کارآمد، مسیر الگوسازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی را هموار نماید.

اندیشکده مهرستان با راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف و تعریف پروژه‌های پژوهشی بدیع، در این راستا نقش‌آفرینی می کند. طراحی مدل‌های عملیاتی جهت پیاده‌سازی راهکارهایی سودمند، کارآمد و پایدار در برآورده‌کردن نیازهای تربیتی خانواده‌ها و نهادهای مکمل مانند مدرسه، رسانه و… و حل مسائل خانواده‌ها به‌ویژه در حوزه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی،  تاثیرگذاری بر سیاست‌های کلان در تصمیم‌سازی‌های موثر بر مباحث تربیتی و سبک زندگی خانواده‌ها و گفتمان‌سازی در جامعه در جهت تحکیم بنیان خانواده، از جمله اهداف اندیشکده مهرستان است.

کارگروه‌هایی که در ابتدای راه‌اندازی اندیشکده در ذیل آن تشکیل شده‌اند، عبارت‌اند از: گروه مطالعات خانواده، گروه مطالعات تربیت، گروه مطالعات توسعۀ مدیریت و گروه مطالعات پایه.

اگر بخواهیم به مهمترین برنامه‌ها در هر یک از کارگروه‌ها اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

۱- پژوهش در حوزۀ مدل‌سازی و کاربردهای آن در پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی در کارگروه مطالعات پایه.

۲- تمرکز بر چهارمین مورد از سیاست‌های کلی خانواده، ابلاغی مقام معظم رهبری و تلاش اثربخش در خصوص الگوسازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی ازدواج به‌هنگام، موفق و آسان در کارگروه مطالعات خانواده.

۳- طراحی نهاد حکمرانی خانواده در جمهوری اسلامی ایران در کارگروه مطالعات خانواده.

۴- تدوین نظام تربیت رسمی دختران تراز ایران اسلامی در قالب الگوی مدرسه زندگی مهرستان در کارگروه مطالعات تربیت.

۵- تدوین الگوی اجرایی مدرسۀ حکمرانی با هدف آماده‌سازی و تربیت مدیران مراکز علمی و فرهنگی در کارگروه مطالعات توسعۀ مدیریت.

۲_ مجتمع تربیتی مهرستان

این مجتمع متشکل از سه زیرمجموعه است:

الف: خانه مادر و کودک مهرستان:

خانۀ مادر و کودک مهرستان یکی از واحدهای زیرمجموعۀ مجتمع تربیتی است که رسالت آن، ارائۀ خدمات تربیتی به خانواده‌های دارای کودک ۳ تا ۵ سال است. در خانۀ مادر و کودک، مادران و کودکان به‌طور همزمان در دوره‌های کوتاه‌مدت (ترمی) ثبت‌نام و در مدت حضور خود در دوره، از خدمات خانه شامل نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی (ویژۀ مادران)، برنامه‌های مادر و کودک، برنامه‌های ویژۀ کودکان، برنامه‌های خانوادگی، محفل مادرانه و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند. همچنین خانۀ مادر و کودک، با استفاده از مربیان باتجربه و تجهیزات و امکانات جدید، آمادگی جهت ارائۀ خدمات به افراد و سازمان‌های درخواست‌کننده را دارد. 

مهم‌ترین وجه تمایز خانۀ مادر و کودک مهرستان با مراکز مشابه، مانند خانه‌های بازی و مهدهای کودک این است که برخلاف سایر مراکز، در خانۀ مادر و کودک مهرستان، خانواده و به‌ویژه مادر، مخاطب اصلی برنامه‌ها محسوب می‌شود و مادر به‌جای اینکه امر تربیت فرزند خود را به دیگران بسپارد، در طراحی و اجرای برنامه‌ها مشارکت فعال دارد. به این ترتیب، حضور مادر در خانۀ مادر و کودک مهرستان، زمینه‌ای برای کسب توانمندی‌های لازم و مقدمه‌ای برای تربیت بهتر فرزند به‌شمار می‌رود. 

خانۀ مادر و کودک مهرستان، شبکه‌ای از روابط بین مادران را تشکیل می‌دهد تا از این طریق، مادران در تعامل دائم و مستمر قرار ‌گیرند؛ از هم یادبگیرند، به‌هم یادبدهند و با هم رشد کنند. در جریان این روابط انسانی، تا حد امکان به مادران فرصت داده می‌شود تا در چارچوب قوانین، قرارهای لازم را برای فضای تعاملی خود وضع کنند و در صورت لزوم، به اصلاح یا تغییر قرارهای خود بپردازند. ایجاد شبکۀ ارتباطی مادران با یکدیگر در خانۀ مادر و کودک مهرستان، این فرصت را فراهم می‌آورد که مادران، ایده‌های ذهنی خود را در ارتباط با تربیت کودکان با یکدیگر در میان گذاشته و با همکاری و مشارکت یکدیگر، آن‌ها را به منصۀ ظهور برسانند.

ب: مدرسه زندگی مهرستان.

مدرسۀ زندگی مهرستان یکی از واحدهای مجتمع تربیتی است که در قالب نظام تربیت رسمی (آموزش و پرورش)، به تربیت رهپویان(دانش‌آموزان) دختر در دوره‌های پیش‌دبستان، ابتدایی و متوسطه می‌پردازد. مدرسۀ زندگی مهرستان، جزو اولین مدارسی است که یک الگوی عملیاتی را مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه و سعی کرده است در چارچوب مبانی نظری و الگوی اجرایی خود، رویکردی تحولی را در نظام تربیت رسمی دنبال کند.

عنوان «مدرسۀ زندگی» دلالت بر این دارد که برخلاف مدارس متداول، مدرسه باید محلی برای آموختن «از زندگی» و «برای زندگی» باشد؛ به این معنی که از یک‌سو رهپو باید زندگی و واقعیت‌های موجود در آن را به‌عنوان بستر بزرگی برای یادگیری و کسب تجربه بداند و از آن بیاموزد و از سوی دیگر، یادگیری باید به‌‌گونه‌ای باشد که شایستگی‌های لازم را برای دستیابی به یک زندگی پاک (حیات طیبه) که هدف نهایی تربیت محسوب می‌شود، برای رهپو فراهم نماید. 

مهم‌ترین وجوهی که مدرسۀ زندگی مهرستان را از سایر مدارس متمایز می‌سازد، می‌توان به شرح زیر برشمرد:

۱- توجه به عنصر جنسیت در تربیت: برخلاف مدارس مرسوم که به تفاوت‌های جنسیتی در آن کمتر توجه می‌شود، در مدرسۀ زندگی مهرستان، فرایند تربیت با در نظر گرفتن ویژگی‌های جنسیتیِ دختران طراحی و اجرا می‌شود.

۲- رویکرد خانواده‌مداری در تربیت: در مدرسۀ زندگی مهرستان، خانواده‌ها عضو مدرسه محسوب می‌شوند؛ از این رو، بین خانواده و مدرسه ارتباط و تعامل مستمر برقرار است و خانواده‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌های تربیتی مشارکت فعال دارند.

۳- اجرای نظام یادگیری یکپارچه: یادگیری در مدرسۀ زندگی مهرستان، همچون زندگی واقعی یکپارچه است. از این رو در فرایند تربیت، فرصت‌های شبیه‌سازی‌شده با زندگی واقعی تدارک دیده می‌شود تا از این طریق رهپویان برای ورود به دنیای پیچیدۀ کنونی آماده شوند.

۴- استفاده از ظرفیت تربیتی مسجد: از دیدگاه مدرسۀ زندگی مهرستان، مسجد صرفاً مکانی برای مناجات با پروردگار نیست؛ بلکه نهادی تربیتی است که از ظرفیت آن می‌توان در راستای غنی‌سازی فعالیت‌های تربیتی مدرسه استفاده کرد.

۵- ایجاد فضای مطلوب برای فعالیت بانوان: فضای کاری در مدرسۀ زندگی مهرستان، متناسب با شرایط خاص بانوان طراحی شده و به ویژگی‌ها و نقش‌های خانوادگی آنان توجه شده است.

ج: مدرسه عالی تربیت.

رمز موفقیت هر مجموعه‌ای که داعیۀ فعالیت‌های تربیتی اثربخش را دارد، وجود منابع انسانی متعهد و متخصص است و بدون وجود آن، نمی‌توان به توفیق فعالیت‌های تربیتی امیدوار بود.

مدرسۀ عالی تربیت یکی از مراکز زیرمجموعۀ مجتمع تربیتی مهرستان است که مأموریت آن، تربیت مدیران و مربیان، متناسب با اقتضائات تربیت در عصر جدید است. عنوان «مدرسۀ عالی» برای این مرکز انتخاب شده است تا بیانگر آموزش بلندمدت و حرفه‌ای مدیران (مانند مدیران مدارس و کانون‌های تربیت‌محور و…) و مربیان (مانند معلمان مدارس، مربیان تربیتی و…) باشد. علاوه بر مدیران و مربیان، مادران نیز از مخاطبان مدرسۀ عالی تربیت به شمار می‌روند؛ چرا که مادری در دنیای پیچیدۀ امروز، به تخصّص تبدیل شده و نیاز به آموزش‌های حرفه‌ای و بلندمدت دارد.

مدرسۀ عالی تربیت مهرستان در هر سال، افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌هایی چون مادری، مدیریت پیش‌دبستان، مربی‌گری کودک، پژوهش در تربیت و… را فراخوان و پس از گزینش داوطلبان، اقدام به برگزاری دوره‌های پودمانی در قالب واحدهای نظری و عملی می‌کند. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، در صورتی که واحدهای ارائه‌شده را با موفقیت به پایان برسانند، موفق به اخذ مدرک یا گواهینامۀ حرفه‌ای از مدرسۀ عالی تربیت مهرستان خواهند شد. 

افرادی که از دوره‌های پودمانی مدرسۀ عالی تربیت فارغ‌التحصیل می‌شوند، در اولویت جذب در خانۀ مادر و کودک مهرستان یا مدرسۀ زندگی مهرستان قرار گرفته و در صورتی که تعداد فارغ‌التحصیلان مدرسۀ عالی تربیت، مازاد بر ظرفیت و نیاز این دو مرکز باشد، برای همکاری به سایر مراکز همسو معرفی خواهند شد.

۳_ مجتمع فرهنگی مهرستان

زیرمجموعه‌های مجتمع فرهنگی مهرستان عبارت‌اند از:

الف: طرح ماوا ( محفل انس و آرامش )

طرح مأوا یکی از برنامه های مجتمع فرهنگی مهرستان است که به حمایت از محافل با برکت خانوادگی و فامیلی که با محوریت معارف قرآن و اهل بیت، گرد هم جمع می‌شوند، می پردازد.

در این طرح با هدف تقویت محافل خانوادگی بالفعل، احیای جلسات خانوادگی ضعیف و راه‌اندازی جلسات خانوادگی جدید، بسته‌ های حمایتی در سه فاز تدوین شده است که بنا به درخواست محافل به آن‌ها ارائه خواهد شد.

۱- به صورت خانوادگی  و با حضور حداقل دو خانواده برگزار شوند. (این محافل می تواند فامیلی، سازمانی، آپارتمانی و … باشد.)

۲- با محوریت معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)، این محافل شکل بگیرند. (مانند جلسات روخوانی، قرائت و یا تفسیر قرآن، شرح نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، بیان فضائل اهل بیت (علیهم السلام)، روضه خانگی، هیأت خانوادگی، قرائت ادعیه و … )

۳- این جلسات مستمر باشند و حداقل ماهی یک بار برگزار شوند.

بسته حمایتی طرح مأوا به‌صورت اجمالی به شرح زیر است:

آموزشی:

۱- شرکت دردوره های آموزشی داخل مرکز (سرای دانش و مهارت مهرستان)

۲- رگزاری دوره های آموزشی عمومی ویژه محافل خانوادگی

۳- ارائه جزوات، سی دی‌ها و فلش‌کارت‌های آموزشی

۴- برگزاری دوره های تربیت مربی ویژه محافل خانوادگی (مانند مربی قرآن، مربی کودک و …)

فرهنگی:

۱- تدوین و اجرای سیر مطالعاتی ویژه جلسات و خانواده‌ها

۲- برگزاری مسابقات کتابخوانی در بین محافل

۳- اعزام اساتید و کارشناسان مورد نیاز محافل مانند روحانی، سخنران، پزشک، مشاور و…

۴- نشست‌های تخصصی ویژه مادران

۵- حمایت از برگزاری جلسات مناسبتی(جشن، روضه و…)

۶- ارائه خدمات مشاوره خانواده(داخل مرکز یا معرفی به مراکز معتبر)

۷- ارائه محصولات فرهنگی هنری جهت استفاده محافل و خانواده‌ها (کتاب، فیلم، نماهنگ، محصولات هنری)

۸- برگزاری مسابقات و جشنواره‌های خانوادگی

خدماتی:

۱- تامین مکان جهت برگزاری محافل فامیلی

۲- تامین اردوگاه و فضای تفریحی ویژه محافل

۳- کمک به تهیه ملزومات لازم جهت برگزاری محافل

۴- کمک به تهیه محصولات فرهنگی جهت جوایز، هدایا و نمایشگاه…(آموزشی، فکری و فرهنگی)

۵- ارائه تسهیلات جهت سفرهای زیارتی و تفریحی خانوادگی

ب: جشنواره دانش آموزی مهرغدیر

جشنواره دانش‌آموزی مهر غدیر یکی دیگر از برنامه های مجتمع فرهنگی مهرستان است که  از سال ۱۳۹۴ با هدف تعظیم شعائر، آشنایی نوجوانان با واقعه مهم و تاریخی غدیر و شناخت شخصیت حضرت امیر المومنین (علیه السلام) به عنوان پدر جامعه اسلامی، در بستر دانش‌آموزی شکل گرفت.

قالب این جشنواره به‌صورت مسابقه است که در چهار سطح فردی، تیمی، مدرسه ای و خانوادگی برگزار می گردد. در طی چندین دوره برگزاری این جشنواره، دهها هزار نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان به همراه خانواده هایشان و کادر پرورشی آموزش و پرورش در این رخداد شرکت نموده اند و در ادامه مسیر، انشاء الله این طرح به‌صورت ملی اجرا خواهد شد.

موضوعات این جشنواره در هر دوره با محوریت حضرت امیرالمومنین و مطابق با دغدغه‌های نوجوان امروزی تنظیم می‌شود.

ج: سرای دانش و مهارت مهرستان

سرای دانش و مهارت مهرستان، با هدف ارائه دوره‌های کوتاه مدت با رویکرد «دانش افزایی» و «مهارت افزایی» و با استفاده از نیازسنجی مخاطبان، در دو سطح عمومی و تخصصی تشکیل شده است. مخاطبان دوره‌های آموزشی سرای دانش و مهارت مهرستان، شامل واحدهای تابعۀ مرکز احیاء اندیشه و سیرۀ علوی، نهادها و سازمان‌های درخواست‌کننده و عموم مردم است. این مرکز در برنامۀ سالانۀ خود، اقدام به طراحی دوره‌های آموزشی برای مخاطبان با سطوح مختلف و در چارچوب اهداف مرکز می‌نماید. از جمله دوره‌های عمومی می‌توان به دوره‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، روابط زناشویی و تربیت فرزند و… و دوره‌های تخصصی به ارزیابی و ویراستاری کتاب، اقتصاد نشر، تولید محتوا در فضای مجاری و… اشاره کرد.  

سرای دانش و مهارت برای ارائۀ خدمات آموزشی خود، جدیدترین روش‌ها و قالب‌های آموزشی را استفاده می‌کند که از جمله می‌توان به آموزش معکوس، کارسوق (workshop)، آموزش غیرحضوری و نیمه‌حضوری، بازی‌کاری (Gamification) و… اشاره کرد. همچنین سرای دانش و مهارت مهرستان برای دستیابی مخاطبان به آموزش آسان و باکیفیت، در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک با رونمایی از پلتفرم اختصاصی خود، فضایی جذاب را برای آموزش در بستر وب فراهم آورد.  

شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی سرای دانش و مهارت مهرستان، در صورتی که علاقه‌مند به دریافت گواهینامۀ پایان‌دوره باشند، می‌توانند در آزمون‌های استانداردی که برای این منظور طراحی و به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، شرکت نموده و در صورت کسب امتیاز لازم، گواهینامۀ پایان دوره برای آنان صادر خواهد شد.

۴_ نشر مهرستان

نشر مهرستان مجموعه ای است الگوآفرین که با استفاده از تولید، ترویج، ارزشیابی و رتبه‌بندی آثار در قالب کتاب‌های کاغذی، کتاب‌های الکترونیکی و کتاب صوتی در عرصه‌های ملی و فراملی با کیفیتی مطلوب و تراز در حال فعالیت است. نشر مهرستان به دنبال آن است تا با تولید آثار خود، گامی را در راستای تعلیم و تربیت به‌منظور تعالی درون‌زا و جمعی خانواده‌ها بردارد.

این نشر بر آن است تا بتواند در جایگاه یکی از سه مرکز تخصصی معتبر در زمینه پاسخگویی به مهم‌ترین مسائل خانواده از طریق تولید و ترویج آثار مکتوب در سطح کشور قرار گیرد. در عرصه پشتیبانی به‌دنبال تبدیل‌شدن به مرجعی نام‌آشنا برای نخبگان و همچنین الگوسازی و راهبری مراکز در راستای رسالتش در سطح ملی است.

محصولات نشر مهرستان در حال حاضر، در سه دسته خانواده، فرهنگی و کودک و نوجوان تقسیم می‌شوند و متناسب با هر بخش و مخاطب، محصولات، تولید، ارزیابی و ترویج خواهند شد.

دغدغه اصلی نشرمهرستان در تولید کتاب‌های خانواده، پاسخگویی به مهم‌ترین مسائل خانواده از طریق ارائه راهکارهای کاملا مهارتی و مبتنی بر تعالیم قرآن و اهل بیت است و در بخش کودک و نوجوان با پژوهش‌هایی که بر اساس ویژگی‌های هرگروه سنی صورت می‌گیرد، کتاب‌هایی در قالب داستان‌هایی جذاب برای انتقال مفاهیمی چون آداب، اخلاق، روابط اجتماعی و… تدوین می‌‌شود.

تمرکز بر نیازهای خانواده، استفاده از روش‌های علمی تولید و ترویج کتاب، نوآوری و ایجاد جذابیت در محتوا و قالب کتاب‌ها و استفاده از نویسندگان تراز از ویژگی‌های ممتاز نشر مهرستان است.

لازم به ذکر است با توجه به وجود معضل ضعف فرهنگ مطالعه در سطح کشور، نشر مهرستان افزون بر رسالت اصلی خود، یعنی تولید و ترویج کتاب، در طرح‌های ویژه‌ای به‌دنبال ایجاد فرهنگ مطالعه و افزایش اثرپذیری مخاطبان با استفاده از الگوی صحیح مطالعه است و همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی خود و در قالب طرحی به نام طرح «همیار»، به‌دنبال آن است تا با استفاده از منابع خیر، کتاب‌های خود را به دست تمام کسانی برساند که بنابر محدودیت‌های متعدد، امکان مطالعه یا دسترسی به کتاب برایشان مقدور نیست.

۵_ پردیس هنر رویا

امروزه رسانه به‌معنای کلی آن (و نه فقط ابزار)، توسعه و سیطره عجیبی بر ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و معنوی و سلوکی افراد پیدا کرده است. پیش‌بینی می‌شود در ده سال آینده، این مسیر با شتاب بیشتری ادامه یابد. در زمان حاضر، «مخاطبِ» نوجوان و کودک یا به تعبیر دیگر «کاربر»، متولد عصر و دوران رسانه است و گویا بخشی از روح و عقل و درونش با اقتضائات رسانه‌ای شکل می‌گیرد. کاربر نوجوان و کودک و خانواده به‌واسطه توسعه بیشتر پیام‌رسان‌ها ، هر روز خواست‌های فزون‌تر و انتخاب‌های بیشتری پیش روی خود می‌بینند. با این فرض، هر فعالیت فرهنگی، دینی و تربیتی، برای مخاطب نوجوان و کودک، بدون در نظر گرفتن بُعد رسانه‌ای یا با کم در نظر گرفتن آن، محکوم به شکست و اثرگذاری ناچیز است. در این شرایط، «پردیس هنری رویا» مجموعه‌ای برای تولید محصولات هنری رسانه‌ای ویژه مخاطب نوجوان، کودک و خانواده و آموزش هنرجوی مومن انقلابی نواندیش است. این پردیس پس از یک دوره پژوهش چهارماهه و مشورت با کارشناسان حوزه تربیت و رسانه در دو بخش «باش گاه رشد» و «باش گاه آفرینش» طراحی شده است.

باشگاه رشد:

در باش گاه رشد، هنرجوهای نوجوان در رشته‌هایی از حوزه هنر آموزش می‌بینند که نتایج آن به محصولات رسانه‌ای تبدیل می‌شود. در این باشگاه، آموزش مهارت با تولید اثر، توأمان می‌شود و هنرجو در فضایی ایمانی، علاوه بر تسلط بر مهارت، در میدان عمل نیز آن را به اثر تبدیل می‌کند. در باش گاه رشد، افزون بر اساتید هر رشته، مدیران گروه به‌عنوان پشتیبانان تربیتی هنرجوها حضور دارند.

باشگاه آفرینش:

در باش گاه آفرینش، محصولات «رویا» با نگاه تربیتی، دینی، اخلاقی، هنری و ارائه پیام سالم، مخاطب را در گستره ایران و جهان، متذکر می‌سازد. توجه ویژه به مخاطب نوجوان و کودک، ارزش زیادی را برای تولید محصولات پیوسته (سریال) ایجاد می‌کند. رویکردی که در باش گاه آفرینش مورد توجه قرار می‌گیرد، توجه به زبان مخاطب و استفاده از جذابیت‌های بصری (از جمله قالب انیمیشن) از دیگر رویکردهای پردیس هنری رویاست. همچنین کلیدواژه «انتخاب عاقلانه» زمینه محتواییِ تولیدات این باشگاه در حوزه مخاطب نوجوان خواهد بود.

برچسب ها:
نظــرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

copyright © 2021