پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی

خانواده ایرانی نقطه هدف عکاسان در دومین جشنواره ملی عکس مهرستان

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان در نشست خبری این جشنواره گفت: دومین جشنواره ملی عکس مهرستان با موضوع «خانواده ایرانی» برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان در نشست خبری دومین جشنواره ملی عکس مهرستان گفت:دومین جشنواره ملی عکس مهرستان با موضوع «خانواده ایرانی» برگزار شده و حدود ۳ هزار و ۸۱۶ اثر از ۴۳۵ عکاس و از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

محمدعلی طیب‌نیا اظهار کرد:جشنواره ملی عکس مهرستان یکی از اقدامات پردیس هنری مهرستان است که تا به حال تولیداتی در حوزه‌های فیلم‌های کوتاه،نماهنگ،موسیقی و عکس داشته است.موضوعات و مخاطبی که برای آثار این جشنواره در نظر گرفته شده متناسب با نیازهای خانواده و نوجوانان تعریف شده است.

 

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان افزود:نوجوانان حتی میان خانواده قشر محجوری هستند و شناخت دقیقی از آن‌ها وجود ندارد بنابراین کار کردن برای آن‌ها بسیار مورد نیاز است و هنرمندان و دغدغه‌مندان باید به طور جدی در این عرصه وارد شوند و کار کنند.

وی در ادامه توضیح داد:جرقه جشنواره ملی عکس مهرستان سال گذشته در زمانی خورده شد که به دنبال پیدا کردن محتوا برای روز نوجوان بودیم، خروجی آثار برای عبارت «نوجوان ایرانی» معرف نوجوانان ایرانی نبود، در همین راستا به نتیجه رسیدیم که این عرصه نیاز به کار جدی دارد.

 

طیب‌نیا با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی عکس مهرستان با موضوع خانواده ایرانی در توضیح اهداف این جشنواره گفت:جریان‌سازی و ترویج پرداختن به مسائل و چالش‌های خانواده، احیای فرهنگ دستیابی به خانواده‌های پرجمعیت به عنوان نماد هویت و سنت فراموش شده ایرانی، ترویج فرهنگ اعتماد بیشتر به خانواده‌ها برای حل مسائل بنیادی جامعه، الگوسازی مناسب با استفاده از ظرفیت آثار هنری جهت دستیابی به سبک زندگی ایرانی اسلامی، الگوسازی مناسب برای شادی و نشاط خانواده‌های ایرانی با توجه به سختی‌ها و مشکلات زندگی مدرن، ترویج همدلی بین اعضای خانواده‌ها برای حمایت از یکدیگر جهت برون‌رفت از معضلات، ایجاد انگیزه در راستای حرکت در مسیر رشد جمعیت، تعالی درون‌زا و تحکیم خانواده‌های ایرانی و بازنمایی ویژگی‌های خانواده ایرانی با استفاده از ظرفیت آثار هنری اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی بوده است.

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان با اشاره به ارسال حدود ۳ هزار و ۸۱۶ اثر از ۴۳۵ عکاس و از ۲۹ استان کشور، مطرح کرد: تعداد آثار دریافتی در بخش تک عکس حرفه‌ای ۲ هزار و ۳۳۱ اثر از ۳۲۱ عکاس، تعداد آثار دریافتی در بخش مجموعه عکس ۶۶۱ اثر از ۷۹ عکاس و تعداد آثار دریافتی در بخش موبایلی ۸۲۴ عکس از ۱۴۶ عکاس بوده است.

وی با اشاره به اینکه ناصر محمدی، محسن کابلی و امیرحسین کمالی داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را به عهده داشتند، بیان کرد: پس از داوری چندمرحله‌ای آثار تعداد ۴۸ اثر از ۳۹ عکاس در بخش تک عکس، ۴ مجموعه از ۴ عکاس و ۹ اثر موبایلی از ۸ عکاس انتخاب شده و به نمایشگاه جشنواره ملی عکس مهرستان راه یافتند.

طیب‌نیا در ادامه به معرفی رتبه‌های برتر جشنواره پرداخت و ابراز کرد: در حوزه مجموعه عکس در حوزه تقدیر داوران ژاله بهرامی و در حوزه موبایلی هم محمد آهنگر، داوود کهن ترابی، بتول فروتن، سلیمان گلی و علی اصغر یوسفی برگزیده شدند.

آخرین اخبار

جلسه شورای عمومی

به گزارش روابط عمومی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی، آخرین جلسه شورای عمومی مرکز در سال ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل و پرسنل مرکز در روز چهارشنبه مورخ ۲۳ اسفندماه در سالن اجتماعات امام علی(علیه السلام) برگزار گردید.

ادامه مطلب

ما را دنبال کنید